18 April 2011

PUDING BISKUT LUTUT


Wahhh...dengor nama je trus sentap! Biskut Lutut? Adakah biskut itu dibuat dari rawan lutut? berbentuk lutut? atau kena melutut baru bole beli biskut ni? Mesti mcm2 soklan yg timbul kt kepala hotak uolls kan? Sebenornye biskut lutut ni bkn le spt yang dinyatakan di atas ni... iols merapu je tu...hehehehehe

Ni le ghupernye packaging biskut tu..errr..minta izin yer En.Google..:)


Ceben iolls yg panggil ni biskut lutut...iolls pun tak tau mana dia dpt nama tu.. Tak serupa langsung cam lutut. Iras-iras pun tak dak..

Actually MIL yg suka sgt beli biskut ni...so everytime iols balik kampung dia asyik bekalkan je..so oleh kerana menantu dia yg kreatip ni maka tercipta le Puding Biskut Lutut... jom semak resepi...



PUDING BISKUT LUTUT


Bahan-Bahan;

10 ketul biskut lutut
2 cwn susu segar
2 biji telur
3 sudu besar gula 
(ni ikut tekak iolls ye..klu uolls nk manis bole up sket sukatannyer)
1 sudu teh esen vanilla

Cara;
Satukan smua bahan kecuali biskut
Pukul sedikit supaya gula larut dan adunan sebati
Masukkan biskut dan rendam selama 10 minit.
Sendukkan adunan ke dlm ramekin dan bakar selama 15-20min pada suhu 180C
Bila dh masak boleh le hias ikut suka hati uolls..

No comments:

Post a Comment